راهنمای انتخاب مشعل دیگ بخار

diba-admin مقالات, وبلاگ 04 دسامبر 2023
راهنمای انتخاب مشعل دیگ بخار

مشعل دیگ بخار یکی از اجزای اصلی انواع بویلر است. مشعل بویلر در عملکرد بویلر نقش تعیین کننده ای دارد و با استفاده از آن احتراق سوخت انجام می گیرد و گرمای لازم برای تبدیل آب به بخار در داخل بویلر فراهم می شود. به منظور بهبود میزان مصرف سوخت دیگ بخار و کاهش هزینه عملیاتی آن، انتخاب مشعل مناسب بسیار مهم است. انتخاب مشعل اشتباه می تواند هزینه های اضافی برای شما در پی داشته باشد.

پس چگونه یک مشعل مناسب برای دیگ بخار انتخاب کنیم؟

انتخاب مشعل مناسب برای انواع دیگ بخار نیاز به دانش و تجربه کافی در این زمینه دارد و تعداد قابل توجهی از متغیرها باید در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که مشعل به طور معمول کار می کند. مشعل ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به نوع کاربری و نوع سوخت مصرفی می توان مشعل بویلر مناسب را انتخاب نمود. در این مطلب قصد داریم تا نکات مهم برای خرید مشعل دیگ بخار مناسب را شرح دهیم.

نکات مهم برای انتخاب مشعل دیگ بخار

برند سازنده

مشعل بویلرها توسط شرکت های مختلفی طراحی و ساخته می شوند. کیفیت ساخت مشعل ها توسط برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است زیرا از مواد اولیه و فناوری های متفاوتی در ساخت این تجهیزات بهره می برند. برای انتخاب برند سازنده مورد نظر نیاز به تجربه و دانش کافی دارید که برای انتخاب مشعل دیگ مناسب می توانید با کارشناسان ما در شرکت آذر استیل فن آوران تماس بگیرید.

خرید مشعل دیگ بخار

سوخت مصرفی بویلر

کاربر ابتدا باید مشخص کند که چه نوع سوختی را انتخاب کند و سپس مشعل را با توجه به نوع سوخت انتخاب کند. سوخت های رایج بویلر عبارتند از: زغال سنگ پودر شده، نفت (نفت سنگین، نفت سبک) و گاز (گاز طبیعی، گاز مایع، گاز شهری، بیوگاز) و غیره.

پارامترهای فنی تجهیزات

معمولا بر روی مشعل های دیگ بخار پارامترهای فنی آن ها درج می شود که با مطالعه آن ها می توانید اطلاعات فنی لازم درباره هر کدام را به دست آورید. پارامترهایی که باید در هنگام خرید به آن ها توجه نمایید عبارتند از:

  • ارزش گرمایی
  • توان
  • دما و فشار کوره
  • مقدار و فشار حرارت گاز

روش تنظیم

با توجه به الزامات دقت دمای تجهیزات مورد استفاده، می توان کنترل آتش یک مرحله ای، کنترل آتش دو مرحله ای، مشعل های تنظیم مترقی و متناسب را انتخاب کرد.

روش اتمیزه کردن

اگر روغن سنگین را به عنوان سوخت انتخاب کنید، می توانید مشعل های اتمیزه کننده مکانیکی و مشعل های اتمیزه کننده متوسط را با توجه به ویسکوزیته روغن کوره انتخاب کنید.

منطقه و محیط زیست

ممکن است به دلیل الزاماتی که توسط سازمان محیط زیست تعیین می شود امکان استفاده از هر نوع مشعل بویلری در هر منطقه ای فراهم نباشد. در این شرایط باید مشعل مناسب با سوختی در آن منطقه در دسترس می باشد استفاده شود.

الزامات ویژه برای مشعل بویلر

هنگام انتخاب مشعل دیگ بخار، مهمترین نکته این است که متغیرهای زیادی باید در نظر گرفته شود. شما باید ظرفیت مورد نیاز، شعله، دما، درجه بندی مشعل و غیره را تعیین کنید.

همگام خرید مشعل بویلر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

رتبه مشعل را بدانید

ابتدا درجه مشعل را در نظر بگیرید. شما باید به دنبال مشعل با حداکثر درجه ورودی بالاتر از حداکثر سرعت سوزاندن سوخت در این تجهیزات باشید.

بار احتراق را تعیین کنید

نسبت پایین آمدن، نسبت حداکثر ظرفیت به حداقل ظرفیت، انعطاف مشعل را نشان می دهد. اگر به دنبال مشعل هستید که بتواند انواع منحنی های بار مختلف را تحمل کند، به دنبال مشعل با نسبت چرخش بیشتر باشید.

مشعل دیگ بخار

نکات لازم برای نصب مشعل را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب مشعل، سهولت نصب، دسترسی و تنظیمات آن را در نظر بگیرید. مشعل بویلر باید به گونه ای طراحی شده باشد که امکان جدا شدن سر و دسترسی به سایر قطعات مهم را فراهم کند. به این ترتیب لازم نیست مشعل را به طور کامل جدا کنید و یا سیم کشی و قسمت های دیگر مشعل را جا به جا نمایید. برخی از مشعل ها نیاز به نصب مواد نسوز حجیم دارند که نصب و نگهداری آنها دشوار است.

یک درایو فرکانس متغیر نصب کنید

هنگام نصب مشعل جدید، بهترین زمان برای نصب فن اجباری با درایو فرکانس متغیر (VFD) است. VFD ایده خوبی برای هر سیستم مشعل است، به خصوص سیستم هایی که همیشه با ظرفیت کامل کار نمی کنند.

با یک متخصص در مورد مشعل بویلر مشورت کنید

از آنجایی که فرآیند انتخاب مشعل بویلر نیاز به دانش کافی دارد، بهتر است برای انتخاب یک مشعل دیگ بخار کارآمد و متناسب با نیازتان با یک متخصص در این مورد مشورت نمایید. در صورت تمایل می توانید با کارشناسان ما در شرکت آذر فن آوران تماس بگیرید تا مشاوره های لازم در اختیار شما قرار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.