راهنمای راه اندازی کارواش بخار

diba-admin مقالات, وبلاگ 17 اکتبر 2023
راهنمای راه اندازی کارواش بخار

کارواش بخار یکی از دستگاه هایی است که برای پاک سازی خوردروها مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند با استفاده از بخار آب با فشار بالا تمامی آلودگی ها و لکه های موجود بر روی سطوح خودرو را پاکسازی نماید. این دستگاه ها در اندازه های مختلف با توان پاکسازی متفاوتی طراحی و تولید می شوند اما به طور کلی می توان آن ها را به دسته کارواش بخار ثابت و سیار تقسیم بندی نمود. کارواش های بخار میزان مصرف آب کمی دارند و بدون مواد شوینده نیز قادر به پاکسازی خودرو می باشند به همین دلیل استفاده از این دستگاه ها سازگار با محیط زیست می باشد و تولید فاضلاب در این دستگاه ها به حداقل کاهش می یابد. راه اندازی یک کارواش بخار نیازمند به برنامه ریزی دقیق و انجام تحقیقات لازم در مورد بازار کار و میزان سوددهی آن می باشد. برای راه اندازی کارواش بخار، نیاز است تا یکسری اقدامات انجام شود که در قالب شش مرحله در ادامه مطلب با هم بررسی خواهیم کرد.

مراحل راه اندازی کارواش بخار

مرحله اول : تحقیق و برنامه ریزی

برای راه اندازی کارواش بخار، ابتدا نیاز است تا در مورد بازار کار و میزان سوددهی این کسب و کار تحقیقات لازم انجام شود. سپس با شناسایی بازار هدف و رقبای عمده در این کسب و کار باید برنامه ریزی های دقیق در مورد راه اندازی آن صورت گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار و مشکلات احتمالی بهتر است قبل از اقدام برای راه اندازی این کسب و کار با صاحبان این شغل گفتگو نمایید و از میزان بازدهی دستگاه های کارواش بخار اطلاعات کسب نمایید. همچنین باید برای خدماتی که قرار است ارائه نمایید قیمت مناسب و رقابتی تعیین کنید تا مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب نمایید.

بخار شوی صنعتی

مرحله دوم : تعیین مکان مناسب

موقعیت مکانی کارواش شما می تواند مهمترین عامل در کسب موفقیت این شغل به شمار رود. در این راستا باید مکانی را انتخاب نمایید که دسترسی آسانی داشته باشد و برای مشتریان جذاب باشد. مساحت کارواش باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا ظرفیت کافی برای پذیرش مشتریان شما را داشته باشد. همچنین باید پیش نیازهای لازم مانند لوله کشی آب، سیم کشی برق، مسیرهای دفع فاضلاب و… باید قیبل از شروع به کار در محل های مناسب باید پیاده سازی شود تا کارگران در به راحتی به تجهیزات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

steam car wash

مرحله سوم : تجهیزات و لوازم مورد نیاز

در مورد راه اندازی کارواش بخار باید تجهیزات و لوازم جانبی با دقت بالایی انتخاب شوند تا پاسخگوی تعداد مشتریان باشد. این تجهیزات از جمله عوامل مهم در موفقیت کسب و کار شما می باشد و شامل دستگاه های کارواش بخار ثابت و سیار، کف پاش، جارو برقی، جارو شارژی، دستمال نانو و سایر تجهیزات لازم در این زمینه می باشد که در ادامه بیشتر در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

مرحله چهارم : انتخاب کارکنان و آموزش دادن آن ها

انتخاب کارکنان و داشتن تیم کارآمد می تواند در راندمان کارواش و افزایش درآمد آن نقش موثری داشته باشد. افرادی که انتخاب می کنید باید آموزش لازم برای کار با دستگاه های کارواش بخار را طی نموده باشند تا به صورت ناخواسته به خودرو مشتریان آسیب نرسانند و همچنین از خرابی دستگاه ها جلوگیری به عمل آید. برخورداری از نیروهای کارآزموده و با روابط عمومی بالا می تواند در کسب رضایت مشتریان بسیار تاثیرگذار باشد و برای شما مشریان ثابت و دائمی به ارمغان آورد.

کارواش بخار خودرو

مرحله پنجم : بازاریابی و تبلیغات

انجام تبلیغات و بازاریابی برای کارواش می تواند تاثیر فوق العاده ای در جذب مشتری و افزایش فروش شما داشته باشد. برای این منظور می تواند از روش های مختلفی مانند بنرهای شهری، چاپ تراکت، تبلیغ در فضای مجازی و… با توجه به موقعیت بهره گیرید. همچنین شما می توانید با ایجاد طرح ها و پیشنهادات ویژه و یا تخفیفات مناسبتی نسبت به جذب مشتریان بیشتر اقدام نمایید.

مرحله ششم : مدیریت مالی

مدیریت مالی در تمامی مشاغل جزو مهمترین عوامل موفقیت یک کسب و کار می باشد. باید برنامه‌ ریزی دقیقی برای مدیریت مالی داشته باشید و درآمد و هزینه‌های خود را به دقت رصد نمایید. هزینه های لازم برای راه اندازی کارواش بخار نسبتا بالاست و باید به صورت دقیق برنامه ریزی های لازم انجام شود تا در بلند مدت درآمد قابل قبولی از این کار به دست آورید.

تجهیزات لازم برای راه اندازی کارواش بخار

در کارواش های بخار تجهیزات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می نماییم.

دستگاه کارواش بخار

اصلی ترین و مهمترین دستگاه مورد نیاز برای راه اندازی کارواش بخار، همان دستگاه کارواش بخار می باشد که باید با توجه به نیازمندی های کسب و کار تهیه شود. این دستگاه همانطور که قبلا اشاره کردیم دارای دو نوع ثابت و قابل حمل می باشد. اگر قصد راه اندازی کارواش بخار ثابت دارید قطعا باید از نوع ثابت این دستگاه ها تهیه نمایید که از توانایی بیشتری نیز برخوردار هستند. ولی اگر قصد راه اندازی کارواش بخار سیار دارید می توانید با استفاده از یک دستگاه کارواش بخار سیار به محل مشتری مراجعه نمایید و خدمات مورد نیاز را ارائه نمایید. دستگاه های کارواش بخار در اندازه های مختلف توسط سازندگان گوناگون تولید می شوند که هر کدام از توانایی و قدرت متفاوتی برخوردار می باشند. برای اینکه بتوانید با توجه به نیازهای خود دستگاه کارواش بخار مناسب را انتخاب نمایید می توانید با کارشناسان ما در شرکت آذر استیل فن آوران تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم در اختیار شما قرا گیرد.

کارواش بخار قابل حمل

سیستم گرمایش

برای تامین بخار آب مورد نیاز برای کارواش بخار از دیگ بخار استفاده می شود. دیگ بخار کارواش بخار در ظرفیت های مختلف ساخته می شود که با توجه به نیاز می توان دیگ بخار مناسب را انتخاب نمود. این دستگاه باید با دقت انتخاب شود تا پاسخگوی نیازهای کارواش بخار باشد و تولید بخار آب به صورت مستمر را انجام دهد.

سیستم تصفیه آب

برای حذف ناخالصی های موجود در آب از یک سیستم تصفیه آب در کارواش های بخار استفاده می گردد تا از آسیب به دستگاه کارواش بخار جلوگیری گردد. برای این کار معمولا از دستگاه سختی گیر رزینی استفاده می شود. این دستگاه با استفاده از فرآیند تبادل یونی اقدام به حذف یون های کلسیم و منیزیم از آب می نماید و تا حد زیادی سختی آب را کاهش می دهد. در صورت عدم استفاده از سختی گیر، به تدریج املاح و ناخالصی های موجود در آب شروع به رسوب کردن در دیگ بخار و دستگاه کارواش بخار می نمایند که در نتیجه موجب کاهش راندمان دستگاه ها شده و در نهایت خرابی دستگاه ها را در پی خواهد داشت.

سیستم پمپ

سیستم پمپ، برای انتقال آب و بخار به دستگاه کارواش بخار استفاده می‌شود. این سیستم، باید با دقت و با توجه به نیازمندی‌های کسب و کار تهیه شود.

لوازم ایمنی

لوازم ایمنی برای حفاظت از کارکنان در برابر بخار آب و مواد شیمیایی مورد استفاده در کارواش بخار مورد نیاز می باشد. این لوازم شامل عینک، دستکش، گان و سایر موارد می باشد.

محصولات شوینده

در همه کارواش ها برای شستشوی خودروها از محصولات شوینده با کیفیت بالا استفاده می گردد. این محصولات شامل شامپو خودرو، شوینده داخل خودرو، پولیشر و … است.

جارو برقی

برای پاکسازی فضای داخلی خودرو از زباله های ریز از انواع جارو برقی و جارو شارژی استفاده می گردد.

لوازم جانبی و تجهیزات پاک کننده

لوازم جانبی، شامل انواع برس‌های مختلف، پولیشر و سایر وسایل پاک‌کننده است. برای شستشوی خودروها و سایر وسایل نقلیه، برس‌های مختلف برای پاک کردن سطوح مختلف وجود دارد. همچنین پولیشر، برای پاک کردن و لمینت کردن سطوح خودرو، بسیار مفید است.

در نهایت برای راه اندازی کارواش بخار باید پیش بینی های لازم را انجام دهید و با توجه به نیازمندی های این کسب و کار و مطالب گفته شده در بالا اقدام به تهیه تجهیزات نمایید. برای اطلاع از قیمت انواع دستگاه کارواش بخار می توانید با کارشناسان ما در شرکت آذر استیل فن آوران تماس بگیرید تا قیمت به روز این محصولات در اختیار شما قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.